PREMIO CHMAL

Przyjedz do CHMALA, Chmal nigdy nie nawala.

DIAGNOZOWANIE BŁĘDÓW
DIAGNOZOWANIE BŁĘDÓW

DIAGNOZOWANIE BŁĘDÓW

Zużycie po obu krawędziach: ZA NISKIE CIŚNIENE
Jeżeli zauważysz zużycie po obu stronach swoich opon, może to być spowodowane zbyt niskim ciśnieniem. Niskie ciśnienie jest jednym z najgorszych wrogów opon. W nie dopompowanych oponach bieżnik na zewnętrznych krawędziach znacznie szybciej się ściera. Dodatkowo podczas jazdy bardziej się rozgrzewają, co również ma negatywny wpływ na ich trwałość. Prócz tego zwiększa się zużycie paliwa z powodu większego tarcia (miękkie opony zmuszają silnik do cięższej pracy). Dlatego regularnie sprawdzaj ciśnienie wewnątrz opon. Nieprawidłowe zużycie opon może być również spowodowane złym ustawieniem osi lub problemami mechanicznymi.

Zużycie po środku: ZA WYSOKIE CIŚNIENIE
Gdy opona jest nadmiernie napompowana, środek bieżnika bierze na siebie największy ciężar i zużywa się szybciej niż krawędzie zewnętrzne. Nieregularne ścieranie się bieżnika skraca żywotność opon. Regularnie sprawdzaj ciśnienie w swoich oponach. Nieprawidłowe zużycie opon może być również spowodowane złym ustawieniem osi lub problemami mechanicznymi. Wielu przedstawicieli Dębicy oferuje fachową diagnozę i naprawę tych problemów.

Wgłębienia w bieżniku: ZUŻYTE FRAGMENTY
Wgłębienia najczęściej pojawiają się w przednich oponach, choć pojawia się również w tylnych. Może to oznaczać, że koła są źle wyważone lub że elementy układu zawieszenia bądź sterowania są zużyte. Wielu przedstawicieli Dębicy oferuje fachową diagnozę i naprawę tych problemów.

Zużycie po jednej stronie: ZŁE USTAWIENIE OPON

Zafalowania na obwodzie: ZUŻYTE CZĘŚCI
Nierównomierne zużywanie się powierzchni bieżnika w postaci karbów i zafalowań jego głębokości występuje najczęściej na oponach przednich, choć czasem może występować również na oponach tylnych. Zjawisko to może wskazywać na fakt niewyważenia opon lub zużycia elementów układu kierowniczego albo zawieszenia.

Krawędzie z garbami: ZŁE USTAWIENIE ZBIEŻNOŚCI KÓŁ
Czy krawędzie bieżnika wyglądają jak zęby piły lub są wystrzępione? Takie objawy spowodowane są przypadkowym szorowaniem o nawierzchnię drogi. Rozwiązaniem tego problemu jest właściwe ustawienie zbieżności kół. Odpowiednia głębokość bieżnika ma decydujące znaczenie dla właściwości opony. Jeśli zauważą Państwo spadek lub zmianę przyczepności opony na mokrych nawierzchniach, może to oznaczać, że na oponach zaczyna kończyć się bieżnik. Gdy głębokość bieżnika spadnie do 1,6 mm, oponę należy wymienić